changes

Some things never change...
Som att jag skulle bli bättre på att blogga. I suck and I know it. :(

Jag håller på att flytta lite på mig igen. Som vanligt, när jag har gjort nått ett tag blir jag rastlös och måste ändra på saker. Får se vad det blir den här gången...
Hursomhelst så kan jag ju nu skriva ut att jag sökt till teaterhögskolan här i sthlm! Det kändes skitbra att göra, jag vet inte riktigt hur det gick, men jag är stolt att jag faktiskt gjorde det. Lämnade ju teatern för ett bra tag sen, men kände för ett tag sen att det var en dålig idé, jag saknar det som fan! Så med lite mod och ett antal hårda rövsparkar av Jakob stod jag där och körde två monologer och trodde jag skulle skita i brallan tre ggr om.
Men jag hade kul, hittade bra känsla och njööööt av spotlightsen i fejset.
Mitt mål i år är att iaf komma vidare till andra delprovet. Men gör jag inte det i år gör jag det nästa. Sådeså.
Men håll gärna tummar och tår för mig ni som vill mig väl! Ni andra kan äta bajs och dö.

I onsdags hade jag ett av mina obligatoriska vinter-breakdowns och sprang in i väggen ganska rejält. Antar att både kroppen och knoppen sa ifrån allt vad de kunde - det har ju varit lite uppförsbacke på sistone - så min chef gav mig ledigt under helgen. Då passade jag och Håkan på att hyra en bil och tuta upp till norrland för att hälsa på svärföräldrarna. Det var supermysigt! På lördagen åkte bara jag och Hawk till Örnsköldsvik (testa att säga det! Örnsköldsvik. Det är skitsvårt! Iaf för mig.) där dom har vääärsta äventyrsbadet med sveriges längsta vattenrutchbana och skööön relaxavdelning! Vi bubblade bubbelpool, gick på bastusittning och blev sju år igen i rutchbanan. Sjukt skönt och roligt! Det behövdes.
Första snön föll dessutom när vi var där. Det var som vanligt mysigt att se på men skit att vistas i.

Förresten, håll i den här hatten; i augusti slog jag och Peter vad om att vi skulle vara nyktra fram till den 15 november... alla garvade åt oss och ingen trodde på att vi skulle klara det.
Guess what? Det är den 19:e idag. WE DID IT! Och det måste jag säga är fanimej GRYMT av oss.

Nu ska jag ta och snygga till mig lite, ska in till stan och käka/skvallra/ventilera/garva/eventuellt shoppa med Jeanette.
Som f.ö. är en av de mest underbara människorna på planeten.

Allt gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0